Obowiązki szefa w salonie stylizacji paznokci

Co może zgubić salon stylizacji paznokci? Jak rozwijać swój biznes i zyskiwać Klientów i zadowolony personel. Czego unikać? 

Obowiązki szefa w salonie stylizacji paznokci.

Żyjemy w czasach, gdzie jednocześnie nie ma fajnych ofert z dobrym wynagrodzeniem i dobrych stylistek do pracy. 

Wielu pracodawców dużo by dało by zatrudnić do salonu kogoś kto zwyczajnie zacznie pracować i wcale nie oczekuje super zarobków na tejże osobie. Często właściciel salonu chciałby kogoś do pomocy, prostych zabiegów. 

Zarówno pracodawcy mają wiele zarzutów do pracownic jak i stylistki do pracodawców taka bezsensowna bitwa, gdzie nikt nie jest zadowolony. A najgorsze co możemy sobie zrobić to słaba atmosfera w pracy. W tym tygodniu skupimy się na idealnym szefie, szefowej????

Co należy do obowiązków szefa:

1. Wydać zadania pracownikowi. Powiedzieć o oczekiwaniach.

Uwaga- w pierwszym dniu pracy, nie po miesiącu, czy dzwonić z pretensjami ze ktoś się nie domyślił, pracownik jak nie musi to nie musi! I trudno się z tym nie zgodzić.

2. Wymagać konsekwencji. 

Wykonane zadanie jest nagradzane, brak wykonania zadań nie. To zachęca pracowników do bardziej efektywnej pracy.

 Ps. Zadania muszą być wcześniej przedstawione patrz punkt pierwszy.

3. Pracodawca powinien wynagradzać sprawiedliwie i na czas swoich pracowników.

 Pracujemy po to by zarabiać. Same pochwały nie wystarczą. Praca=pieniądze. Szkolenia są fajne, prezenty są też super, darmowe produkty też miłe, ale za to chleba nie kupimy. Więc rozliczaj się ze swoim personelem rzetelnie. Zanim odejdzie 3 razy się zastanowi.

4. Podwyższanie kwalifikacji. „Kto stoi w miejscu ten idzie do tyłu”

 Zatrudniasz pracowników a Twoja branża jest z tych co się szybko rozwija. Nie możesz zamknąć ich w klatce i wymagać by same się szkoliły na własną rękę. 

Po pierwsze dzięki szkoleniom każdy będzie rósł w siłę, dzięki której Twój salon będzie więcej zarabiał. Ważne by być na czasie z panującymi trendami.

Po drugie - Doszkolenia, z problemów które właśnie się pokazują.

Zatrudnisz stylistkę, której klientki wracają np. z podpowietrzonyni paznokciami to narzekają na stylistkę, dla klientki to tylko strata czasu i pieniędzy. Jak najszybciej wyślij na doszkolenie, przy dobrym instruktorze jeden dzień doszkolenia da jej już dużo informacji, co wyeliminuje problem.

Jeśli widzisz, że nie zależy Twojej stylistce na podnoszeniu kwalifikacji - nie współpracuj z nią!

5. Czas pracy.

W Twoim salonie liczy się czas a nie jakość? Przerwy w pracy wynikają tylko ze spóźnień klientek? Nie licz na to, że przepracowane stylistki będą szczęśliwe. Frustracja w pracy przenoszona jest na klienta, a on przychodzi by się zrelaksować. Siedzenie 8 godzin patrzenie krótkowzroczne jest bardzo meczące, czasem stylistki nie widzą słońca przez cały dzień. O kręgosłupie nie wspomnę… Stylizacja paznokci to nie jest praca przy biurku z komputerem, gdzie jak się znudzi to wstaje idzie na lunch zrobić kawkę i wraca za godzinę.  Tu czas, minuty mają inne znaczenie!  Dbaj o przerwę swoich pracowników. Każ im chodzić na przerwy na dwór! Niekoniecznie na papierosa – chodź często słyszałam od stylistek, że palą papierosy, bo uzależnienie jest tolerowane przez klientki czy pracodawcę jest to najprostsze wytłumaczenie, dlaczego muszą wyjść- odpocząć.

6. Zadbaj by stylistki miały produkty i akcesoria do pracy.

 Nie mów, że zrobisz zakupy, jak ich nie zrobisz i aktualnie nie ma ręczników topu czy rękawiczek, kawy i pracownik na szybko ma skoczyć do sklepu. Jeśli samemu jako pracodawca nie potrafisz na czas zrobić zakupów to zleć to jako obowiązek innemu pracownikowi. Wszystko zawsze na miejscu i na czas.

7. Nie bój się, że Twój pracownik zabierze Tobie klientów.

Zastanów się czy klientki przychodzą do twojego salonu dla stylistek, czy dla salonu. Spotykam się z tym często, że jeśli w salonie panują odwrócone zasady to klientka przywiązuje się bardziej do stylistki. Salon musi dbać o wszystkich pracowników jednakowo inwestować.

Twoi klienci w salonie obawiają się, że odejdzie pracownik? Ty już musisz mieć nową stylistkę, która będzie mogła zastąpić Twojego pracownika. 

Klientka nie obawia się, że jak trafi na „nową” stylistkę to będzie miała nie w pełni wartościową usługę, te obawy są zrozumiałe każdy z nas boi się „nowego” dlatego dziś musisz przyzwyczajać klienta do całego zespołu.  Traktuj swoich pracowników, i klientów poważnie to i Ciebie będą traktować poważnie.

8. Umowy jakie musisz podpisywać z pracownikami, rzadko kiedy są sprawiedliwe, nie znam stylistki, która by miała pełen etat i coś powyżej najniższej krajowej.

Doskonale to rozumiem, bo pracownik dużo kosztuje, a koszty te nie są widoczne dla pracowników. Problemem może być urlop czy choroba. W branży usługowej nie ma usługi nie ma pieniędzy. A umowa to umowa, braki półmiesięczne w pracownikach są bardzo trudne do odrobienia. 

Co robić?

 - proponuj zakładanie działalności przez stylistki. Dla dziewczyn to same plusy! Zaproponuj im na swój koszt spotkanie z księgową i pomóż przy formalnościach, bo tylko to je przeraża. 

 - podpisuj umowę o dzieło w okresie próbnym.

 - przy takiej współpracy licz się z tym, że każda twoja stylistka kiedyś odejdzie, że będzie pracować w domu, ale komu to przeszkadza? ma swoja działalność może robić co chce, ty zatrudniaj zawsze nie jedna a 2 stylistki. Żeby mieć zastępstwo. 

9. Nieustannie szukaj nowych klientów.

Pracuj nad marketingiem salonu dbaj o nowych klientów. To nie jest zadanie pracowników stylistek, one mają robić swoją pracę z klientem. Ty bądź osobą odpowiedzialną za marketing i całą resztę. O Twoim salonie będzie głośno, każdy będzie chciał tam pracować i każdy będzie chciał być jego klientem.

10. Ustal kto sprząta i co sprząta. Kto odbiera telefon, kto prowadzi sprzedaż, robi zakupy, kto i kiedy dba o dezynfekcje, sterylizacje, zakupy, rzeczy marketingowe, robi zdjęcia, filmy.

11. Stwórz regulamin salonu. 

Regulamin porządkuje prace stylistki z klientem. Ułatwia obsługę roszczeniowych klientów.

„Zarządzanie jest to sztuka kierowania ludzką aktywnością.”

Getty

Już za tydzień o tej samej porze, „Co musi a czego nie powinien pracownik salonu stylizacji paznokci.”

Comments

Leave your comment

TOP